support
logo

روغن زیتون و فشار خون

مطالعات تحقیقاتی بسیاری از رابطه نزدیک بین رژیم غذایی و فشارخون گزارش شده است. برخی از غذاها، علاوه بر تاثیری که بر وزن بدن دارن، می­توانند فشار خون را بالا ببرند.

فشار خون بالا چیست ؟

فشار خون بالا، همان فشار بالای خون در سرخرگ­ها است و زمانی اتفاق می­افتدکه فشار خون به طور ثابت بیش از 140/90 mmhg است. فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی شریانی در پیشرفت تصلب شرایین است. فشار خون بالا به همراه کلسترول خون بالا، سیگار کشیدن، چاقی و دیابت، یکی از مهمترین مشکلات سلامتی در دنیای توسعه یافته است. مانند سایر عوامل احتمال خطر، سبک زندگی می­تواند در فشارخون بالا سهیم باشد. از هر 4 نفر انسان بالغ، یک نفر دارای فشار خون بالاست. این بیماری احتمال مرگ زود هنگام را به خاطر آسیب به سرخرگ­های بدن، بالا می­برد.  مخصوصاً سرخرگ­هایی که خون را به قلب ،کلیه، مغز و چشم می­برند.

روغن زیتون و فشارخون :

هنوز مشخص نشده است که چه عناصری از رژیم غذایی مدیترانه­ای مسئول تاثیر آن بر کاهش فشارخون هستند. به هر حال، مشخص شده که افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی که سایر اجزای آن ثابت است، روی کاهش فشارخون تاثیر دارد که به نظر می­رسد مربوط به روغن زیتون باشد. مصرف منظم روغن زیتون، بالاترین حد و پایین ترین حد فشارخون را کاهش می­دهد. شواهد جدید نشان می­دهد زمانی که روغن زیتون به صورت روزانه مصرف می­شود داروهای موردنیاز برای کنترل فشارخون در بیماران با فشارخون بالا، ­می­تواند کاهش پیدا کند، چنین اثری احتمالاً به دلیل کاهش اسیدنیتریک بوسیله پلی فنول­هاست.

 

اگر این مطلب مفید بود، لطفاً امتیاز دهید:

( 0 امتیاز ثبت شده)

سایر مطالب


نظر شما

آدرس ایمیل منتشر نخواهد شد *